Handelsbetingelser

Ejeren af mirteldesign.dk er Top Textile OÜ  (i det følgende benævnt webshoppen) registreringsnummer 11034048, beliggende på Raua 55, Tallinn 10120, Estland.

Gyldigheden af salgskontrakt, produkt- og prisoplysninger

Salgsbetingelserne gælder for køb af varer fra webshoppen. Priserne på de produkter, der sælges i webshoppen, er angivet ved siden af produkterne. Et gebyr for forsendelse lægges til prisen. Forsendelsesomkostningerne afhænger af køberens lokation og forsendelsesmetoden. Forsendelsesomkostningerne vises, når indkøberen afgiver ordren. Alle priser er i euro (€) og danske kroner (DKK). Produktoplysninger leveres umiddelbart ved siden af produktet i webshoppen.

Afgivelse af en ordre

Produkterne har været udbytte i to kategorier: kliniktøj og design selv kliniktøj. 

Ved køb af kliniktøj kan der vælges en farve, størrelse og mængde af produktet, som derefter lægges i indkøbskurven. 

Indkøb af kliniktøj, der kan tilpasses, kan vælges stof, kant og knapfarve. 

Tilføj de ønskede produkter til din indkøbskurv for at bestille dem. Udfyld alle de obligatoriske felter, og vælg den mest passende leveringsmetode til at fuldføre ordren. De samlede omkostninger vises derefter på skærmen. Dette kan betales sikkert via følgende betalingsmetoder fra Maksekeskus AS:

  • Estiske bankforbindelser: Swedbank, SEB, Luminor, LHV, Coop Pank, Pocopay og Liisi ID
  • Lettiske bankforbindelser: Swedbank, SEB, Citadele og Luminor
  • Litauiske bankforbindelser: Swedbank, SEB og Luminor
  • Finske bankforbindelser: Aktia, Ålandsbanken, Danske, Handelsbanken, Nordea, Oma
  • Säästopankki, Pohjola, POP Pankki, S-Pankki, Säästopankki

Nb! Når du bruger en bankbetaling, skal du bekræfte ordren og derefter klikke på knappen ‘Vend tilbage til webshoppen’.

De personoplysninger, der er nødvendige for udførelsen af betalinger, overføres til autoriseret processor Maksekeskus AS. Kontrakten træder i kraft, når det skyldige beløb overføres til webshoppens bankkonto. Hvis vi ikke kan levere de bestilte varer på grund af lagerafsendelse eller af anden grund, vil køberen blive informeret så hurtigt som muligt, og de betalte penge (inklusive forsendelsesomkostningerne) vil blive refunderet straks, men senest inden for 14 dage efter modtagelsen af meddelelsen.

  • Visa / MasterCard kreditkortbetalinger

Kortbetalinger behandles af stripe.com. Sælger ikke adgang til købere kreditkortoplysninger. Kontrakten træder i kraft, når det skyldige beløb overføres til webshoppens stripekonto. 

  • faktura

Betaling med fakturaen er på forhånd beregnet til virksomheder, der bestiller et større antal og gerne vil betale efter modtagelse af varerne. Faktura sendes til købers faktura inden for 1 arbejdsdage, hvis der ikke er nogen anden aftale mellem køber og sælger. 

Forsendelse

Varer afsendes til følgende lande.

Køberen bærer forsendelsesomkostningerne, og de respektive prisoplysninger vises ved siden af forsendelsesmetoden.

landItella SmartPostOmniva Parcel maskine
(1-5 arbejdsdage)
DPD Parcel maskine
(1-5  arbejdsdage)
DPD eller Itella Courier
(2-10  arbejdsdage)
Posthus 
(6-10 arbejdsdage)
Estonia€3,30 (1-5 arbejdsdage)€3,30€3,30€6,00
Finland9,36 € (5-7 arbejdsdage)€20,00€8,00
Danmark105,00 kr. (6-10 arbejdsdage)45,00 kr.
Letland€7,00€12,00€9,00
Litauen€8,00€12,00€9,00
Sverige€22,00€10,00
Norge (Mulige ekstra omkostninger)€10,00
Belgien€28,00€10,00
Tjekkiet€28,00€10,00
Tyskland€28,00€10,00
Holland€28,00€10,00
Slovakiet€28,00€10,00
Ungarn€33,00€10,00
Uk (Ekstra omkostninger kan omfatte)€33,00€10,00
Østrig€33,00€10,00
Irland€36,00€10,00
Slovenien€36,00€10,00
Italien€36,00€10,00
Spanien€36,00€10,00
Grækenland€39,00€10,00
Bulgarien€39,00€10,00
Rumænien€39,00€10,00
Portugal€39,00€10,00
Schweiz€10,00

Alle forsendelser inden for Estland ankommer generelt til den destination, som køberen har angivet, senest 6-10 arbejdsdage efter datoen for salgskontraktens ikrafttræden. Alle forsendelser uden for Estland er garanteret at ankomme inden for  14-20 arbejdsdage. Vi har ret til at sende varer i op til 45 kalenderdage i undtagelsestilfælde.

Fortrydelsesret

Efter at have modtaget ordren har køberen ret til at trække sig ud af den kontrakt, der er indgået med webshoppen inden for 14 dage.

Fortrydelsesretten gælder ikke, hvis køberen er en juridisk person. For at udøve fortrydelsesretten på 14 dage må du ikke bruge de bestilte varer på anden måde end nødvendigt for at sikre varernes art, egenskaber og funktion på samme måde, som du ville få lov til at teste varerne i en faktisk butik.

Hvis varerne har været brugt til andre formål end nødvendigt for at sikre varernes art, egenskaber og funktion, eller hvis der er tegn på brug eller slitage, har onlinebutikken ret til at sænke det returnerede beløb i overensstemmelse med faldet i varernes værdi.

For at returnere varerne skal du kontakte os via e-mail  sonja@mirteldesign.com eller ved at ringe til os +372 5553 7105 inden for 14 dage efter modtagelsen af varerne.

Vi giver frie afkast i Estland. Alle ordrer, der sendes uden for Estland, skal en køber afholde omkostningerne ved returnering af varerne, undtagen i tilfælde, hvor årsagen til returneringen ligger i, at et refunderbart produkt ikke overholder ordren (f.eks. et forkert eller defekt produkt).

Køberen skal returnere varerne senest 14 dage efter indgivelsen af erklæringen om fortrydelse eller fremlægge bevis for, at de har overdraget varerne til transportøren inden for ovennævnte frist.

Når du modtager de returnerede varer, skal webshoppen straks, men senest efter 14 dage returnere alle de betalinger, der er modtaget fra køberen, baseret på kontrakten. webshoppen har ret til at nægte at foretage refusion, indtil de varer, der returneres, er modtaget, eller indtil køberen har fremlagt bevis for returnering af produkterne, alt efter hvad der sker først.

Hvis køber klart har valgt en anden form for forsendelse end den billigste sædvanlige forsendelsesform, der tilbydes af webshoppen, er butikken ikke forpligtet til at kompensere for omkostningerne, der overstiger de sædvanlige forsendelsesomkostninger.

Webshoppen har ret til at trække sig ud af salget og kræve, at varerne returneres af køberen, hvis den markante pris på varerne i webshoppen er betydeligt lavere end markedsprisen på varerne på grund af en fejl.

Varer, der ikke kan returneres

Varer, der ikke kan returneres, følger efter. 

  • Produkt, der har logo eller andre embroidery / print, der ikke er i Mirtel Design sædvanlige produktlinje.
  • Produkt, der bruges, vaskes eller har nogen bæremærker.
  • Produkt, hvilke målinger der tilpasses baseret på kundernes ønsker, speciel størrelse. 
  • Produkt, der har farve eller anden detaljekombination, der ikke er i Mirtel Design’s sædvanlige produktlinje. 

Defekte varer

Webshoppen er ansvarlig for manglende overholdelse af varer, der sælges til en køber, med kontraktens vilkår og betingelser eller for mangler, der allerede eksisterede på leveringstidspunktet, og som forekommer inden for to år efter levering af varerne til køberen. Inden for de første seks måneder efter leveringen antages det, at manglen var til stede på leveringstidspunktet. Det er onlinebutikkens ansvar at bevise noget andet.

Køberen har ret til at henvende sig til webshoppen senest to måneder efter forekomsten af en defekt ved e-mail (sonja@mirteldesign.com) eller ring (+372 5553 7105). Onlinebutikken er ikke ansvarlig for eventuelle mangler, der opstår efter levering af varerne til køberen.

Hvis varer købt fra webshoppen har fejl, som onlinebutikken er ansvarlig for, reparerer eller udskifter webshoppen de defekte varer. Hvis varerne ikke kan repareres eller udskiftes, skal webshoppen returnere alle de betalinger, der er involveret i købekontrakten, til køberen.

Webshoppen vil svare på forbrugerens klage i skriftlig form eller i en form, der muliggør skriftlig reproduktion inden for 15 dage.

Direkte markedsføring og behandling af personoplysninger

Webshoppen bruger kun de personoplysninger, som køberen har indtastet til behandling af ordren og afsendelse af varer til køberen. Onlinebutikken videresender personoplysninger til transporttjenesteudbyderen for at kunne levere varerne. Onlinebutikken sender kun nyhedsbreve og tilbud til køberens e-mailadresse, hvis køberen har udtrykt ønske om at modtage dem ved at indtaste deres e-mailadresse på hjemmesiden og angive deres ønske om at modtage direkte mail.

Køberen er til enhver tid i stand til at fravælge tilbud og nyhedsbreve, der sendes til deres e-mailadresse, ved at give os besked via e-mail eller ved at følge instruktionerne i en e-mail, der indeholder et tilbud.

Bilæggelse af tvister

Alle klager fra en køber om webshoppen skal e-mails til eller indsendes ved at ringe. Hvis køberen og webshoppen ikke er i stand til at bilægge tvisten efter aftale, kan køberen kontakte Forbrugerkonfliktudvalget. Forbrugerkonfliktudvalget har kompetence til at løse tvister, der opstår som følge af en kontrakt mellem en køber og onlinebutikken. Forbrugerkonfliktudvalgets bilæggelse af tvister er gratis for køberen.

En køber kan også henvende sig til Den Europæiske Unions tvistbilæggelsesorganer.